2008-08-25
  13:47:56

En helg på landet

Jonna och Jari kom å hämta upp oss å vovvarna här i Tyresö sen åkte vi till Hammersta på fredagen.. =)

Sen hade vi kräftskiva när vi kom fram...det va jätte trevligt.. med mycket kräftor... mumms...
Vi kom ut ganska sent så när vi skulle sätta oss å äta va det bäck mörkt.. å klockan va typ runt 22:00... men det spelade ingen roll..

Killarna hade fått en pekfinger varning om att inte bli fööör fulla... (dom har annars en tendens att bli det) men dom som blev fullast va nog både Jonna å jag.. och det slutade iaf med att jag ramla å vricka foten strax innan vi skulle gå å lägga oss (klocka va då runt 5:00)...
Jag påstår fortfarande att det va en grop jag trampade snett i och därför vrickade jag foten.. men alla andra påstår något annat.. ;)

På lördagen vilade vi mest.. tog en lite promenad.. å killarna spelade boule...
Sen på kvällen grillade vi lax.. JÄTTE gott!!

Söndagen gick åt till att plocka svamp.. vi hittade en del.. fast Jonna va bäst på att hitta.. vi andra hitta bara ett par st.. å Tommy hitta ingen.. hihi..
När vi kom hem efter svamp-plockadet.. åt vi en lunch på korv.. potatisplättar och smörstekta kantareller.. mums..

En jätte trevlig helg!!

 kräft-bordet.. innan dukningen...


En söt Jonna


hehe.. jag..full som en kastrull


Tommy, Jari.. och stugan..


Min fina man!


han igen.. å Jonna i bakgrunden


Våra kantareller



Kommentarer
2008-08-25
  13:47:56
Postat av: Benita

Va mysigt ni har haft det =) värsta söta huset =)

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0