2008-05-08
  10:21:09

Törstiga bröder

Du gröna avundsjuka, varför e du så grön, titta bara runt omkring dig, här e vi alla gröna..
Grönt e skönt, å visst e det skönt, varför ska någon ha mer än den andra? i allafall mer än mig?
Det börjar redan ifrån början, -Det ska va lika sa mamma å skar upp noggrant upp tårtbitarna med måttstock, redan då sattes grunden till den gröna sköna avundsjukan.
Här e vill alla gröna, varför ska någon ha mer än den andra?
Varför ska sjuksyrrorna ha högre lön, grymtade grannen när han brände gummi på parkering i sin ny inköpta bil..
Ja varför ska dom det???
Ååå du gröna å sköna avundsjuka..
Tackar vet jag du svart, svarta pengar, annars hade jag inte haft råd å köpa min nya plasma tv, den e sååå fin!!!, men Åke lägre borta på längan, han har en ännu större tv, men det är lätt för honom å säga han har ju ett välbetalt jobb...
Du gröna sköna avundsjukan, varför ska någon ha mer än någon annan? iallafall mer än mig?
Här e jag, det klart mitt liv  bara kretsar runt mig själv å min familj, varför inte? var å en tar hand om sig själv, det är ju ingen annan som bryr sig om mig, varför ska jag då bry mig om någon annan?
Fast det klart jag bryr mig, bryr mig om orättvisor i världen, tex. varför e skatten så hög? eller A-kassan, det är verkligen orättvist...nej fy för politiker, det är därför jag inte röstar! förutom nu i valet, då röstade jag blått, för blått ligger nära min favorit färg grönt, för varför ska vi låta samhällets smitare tjäna på mig?
Nej nu har "smitarna" glassat tillräckligt på min bekostnad, bättre att någon annan får betala, tex. min granne Britta hon är ändå lite knäpp, har vart på något hem eller något, hon gör ändå ingen nytta, varför ska hon få bidrag??
Du gröna sköna avundsjuka...blandad med lite okompetens vilken härlig blandning, man mår riktig bra.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0