2009-04-05
  14:00:19

Middag med johan å josse

Ja.. som sagt.. Johan å Josse va här igår...

Det va jätte trevligt... sååå kul att ni kunde komma :D

För ovanlighetens skull lyckades jag förbereda allt så när klockan va 18:00 va allt klart... bara oxfilén å potatisen som skulle in i ugnen...

Fördrink kl 18:00 mousserade rosé med jordgubbar....

Förrätt prosciutto toast... som blev rätt okej.... där tog jag bort kanterna å stekte brödet... hade färskost med mozzarella/basilika/soltorkade tomater som grund... å upp e på la jag en tomat, mozzarella, prosciutto och liiite basilika på toppen..

Varmrätt... blev det som sagt hel ungstekt oxfilé... till det skivad potatis... som jag hade i ugnen som vanlig klyftpotatis... lite trevligare om man skivar potatisen ist för vanliga klyftor....
Smörstekte kantareller... tillsammans med färsk persilja å lite salt...
Skivade upp oxfilén på fat å strödde över kantarellen..
Till det hade vi en rödvinsås... cafè de paris smör till dom som ville....å tommys goda fetaost sallad.... med lite olivolja å vit balsamvinäger...

Efterätten
hade jag förberett 4 timmar tidigare... det blev en vanilj/jordgubbs pannacotta...
Hällde upp pannacottan i mina stora martiniskålar... å sen fick dom stå i kylen i 4 timmar...
Toppade med färska jordgubbar å lite gröna vindruvor..

Lite mäktig efterrätt... men i mitt tycke väldigt goood... sorbet e väldigt gott efter maten... å inte så tungt... men oxå väldigt tråkigt...
Så jag gick loss på pannacotta ist...








Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0