2009-01-30
  13:28:55

Idag e det fredag...

Ja men inte e det helg för mig ändå...

Ska jobba hela helgen...*blääää*....

Har funderat på en sak.... ni som stör e på alla andra så jävla mycket... gärna folk som e glad... lyckliga.... lyckligt kära...framgångrika... har tur...mm...
Ja folk som helt enkelt har lite flyt ibland i livet...

Varför????

Hur orkar ni??.. å hur orkar ni mer er själva??

E det svartsjuka?... e det missunnsamhet?... e det lilla syster syndromet?... e det bitterhet?

Har tanken inte slagit er... att ni inte e "lyckliga" pga just av att ni lägger ner sååå mycket tid i att tycka illa om andra...

Att kanske folk inte står ut med er en längre tid  (tänker på förhållanden) pga just att ni e så jävla negativa...

Jag fattar inte.. kanske för att mina riktiga vänner och jag aldrig har missunnat någon nått..

Varför lägga ner så mycket tid i att se bara va ni inte har... ist för att lägga ner tid å se va ni har....

Visst den finns mängder som jag vill ha... och... jag strävar efter det oxå....

Jag vill... att min mamma levde (lite svårt att få det..men önskar mig det ändå)....en ny lägenhet... ha barn... väga ett par kilo mindre... inte blivit sviken tidigare... ha en granne som inte klagar så mycket...va rik... ha ett bättre jobb...mm..

Listan kan bli lång.... men att koncentrera sig på det man inte har... gör så att man inte uppskattar det man har...

Vill ni va olyckliga?

Inte... näähää...varför e ni det då???... mmm visst... det e alla andras fel varför inte ni e lyckliga... sviken i kärlek... ingen bra mamma eller pappa.... vänner som ljuger... pojkvänner som  bedrar... sunkig jobb... olyckligt kär...

Men jag ska berätta något.. det finns folk som mer eller mindre inte har något... som har vart med om en massa tråkigheter.. men som ändå finner sin lycka....

Gud nu blir jag arg... era bortskämda snorungar!!!... skäms...

Jag kan oxå bli irriterad på när någon bratt unge skrapar fram 25000 i 25 år... men inte fan börjar jag hata för det... skulle aldrig förstöra min själ med hat... för en sån liten sak...

Jag skulle oxå kunna välja att va olycklig... å tycka synd om mig själv...

MEN... jag väljer att va lycklig!

Ni vet den här bittra kärringen som finns nästan på alla gårdar... hon som skäller på ungar som spelar boll... hon som bor själv med en massa katter... hon som gnäller över att grannarna för liv.... å att man kastat fel sopor i fel sopsortering...
Hon som går på ica å gnäller över att det e 1kr felmärkt på tomaterna... ja hon som ALLA tycker illa om...

Det e ni i framtiden... förstår ni inte det?....ni e den bittra kärringen som ingen tycker om...
För att ni lägger ner så mycket tid på att va originella och tycka så lilla om alla....

Nej... ni e människor jag väljer att inte ha i mitt liv... eran negativetet smittar... å jag vill inte bli smittad av er...
Så därför väljer jag bort er å ert skit snack....

Ni som läser detta vet vem/vilka jag vänder mig till... känn er träffade... vi e inte vänner längre å kommer inte bli det heller...
Så fortsätt ni... att hata mig...irritera er på mig... varsågod... det e dock inget jag kommer att må dåligt av... (nästan tvärt om).. hehe

Men kom i håg en sak... jag hatar inte er... skulle aldrig förstöra mig själv på det sättet...

Men det e väl därför jag är lycklig...  lyckligt kär..  har ett kanon liv...kanon förhållande... bra familj och bra vänner...






Kommentarer
2009-01-30
  13:28:55
Postat av: Jossan

hahaha snygga glasögon du har på dig ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0