2009-10-08
  10:59:40

En hund-nanny

När vi ska åka bort är det alltid svårt att fixa hundvakt.. hundvakt till en eller två hundar är inte så svårt men till fyra.. där börjar problemen...

Det finns ingen som kan ta alla samtidigt... utan jag får dela upp dom på 2-3 personer.. vilket kräver jätte organisation.. att alla ska kunna samtidigt..
Sen vill inte mina hundar bli uppdelade... dom har sin trygghet i varandra... speciellt när jag försvinner..

Jag har JÄTTE snälla vänner och pappa som har ställt upp... men det e just det... jag känner mig krävande som frågar om hundvakt... å det funkar ju inte så, att jag kan komma månaden efter å fråga igen..
Eftersom jag har så snälla vänner är jag rädd att dom ställer upp och tar hundarna bara för att dom är så snälla å inte vill säga nej när jag ringer.
Att leta hundvakt för mig är = ångest...

Nu har ju jag lyckas träffa en man som har släkt i Finland... släkt som gärna vill att vi kommer och hälsar på... å gärna ett par gånger om året...
Det har vart svårt för mig att få hundvakt... samtidigt som jag gärna vill följa med Tommy.. vill jag inte sitta där å ringa runt efter hundvakt..
Å när bebisen kommer.. kommer vi vilja åka över lite mer..

Hundarna kan inte följa med till Finland.. eller dit kommer dom.. men inte hem... pga att Finland har rabies... och hundarna måste va vaccinerade mot rabies...
Rabies sprutan är svin dyr!.. 3500:- per hund.. å då tar det 6mån för kroppen att bygga upp antikroppar.. och om kroppen inte byggt upp antikroppar.. är det bara att ta om sprutan igen.. å vänta igen...
Å 14000:- för att mina hundar ska följa med till Finland är för mig i det blodigaste laget..

Men nu tror jag att jag har hittat en perfekt hund-nanny!

Det är en jätte gullig tjej som jag jobbar med... å hon är hundvan...
Hon kommer att bo här hos oss med hundarna när vi åker bort..
Vi bokar in henne.. så hon har tid att planera in..

När hon bor här har hon fri tillgång till:

*Tv, dvd
*PS3 (sing star!.. haha)
*Data, internet
*Vi står för maten under hela vistelsen
*Snack, godis, läsk kommer  oxå att finnas här
*Hon får ha en vän eller pojkvän över (men absolut inga fester)
*Självklart kommer hon få betalt!

Bra va!






Kommentarer
2009-10-08
  10:59:40
Postat av: Benita

Va skönt att du äntligen har hittat en hund nanny ;)

2009-10-08
  10:59:40
Postat av: Annie

Vad skönt för dig! Säg till om du vill ha hjälp med Devil! tar honom gärna om jag kan! Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0