2009-10-01
  23:08:21

Rosa Månaden

Nu drar Bröstcancermånaden i gång. Då inleds Cancerfondens Rosa bandetkampanj till förmån för kampen mot bröstcancer.

Det rosa bandet kommer bland annat att kunna köpas i flera butiker och målet är att sälja 40 000 band under ­oktober månad och samla in en miljon kronor till bröstcancerforskningen.

Samtidigt som bröst­­cancer uppmärksammas ­extra visar en ny sifoundersökning att var femte kvinna väljer att ignorera om de ­hittar en knöl i bröstet.

Sju av tio kvinnor undersöker sina bröst högst några gånger om året och en fjärdedel av kvinnorna som deltog i undersökningen har någon gång känt en knöl i bröstet. Rekommendationen är att kvinnor bör undersöka sina bröst en gång i månaden och att man bör gå på hälso­kontroll med mammografi var 18:e månad.



Eller gå in på Rosa Bandet för att läsa mer
eller ge en gåva

Jag kommer att blåsa rosa över min blogg denna månad..
Eftersom bröstcancer ligger mig vädigt nära, då min mamma dog i bröstcancer..
Så en ny Rosa Bandet blogg kommer det att bli


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0