2009-09-21
  12:23:45

En helg med romantik!

Tommy fyller år nu på onsdag.. men jag hade planerat en liten överraskning till honom nu i helgen..

På lördags morgonen fick han ett litet brev hop rullat samt en ros av mig..
I brevet skrev jag (bilden nedan är brevet) att jag hade bokat bröllopssviten på hotell Lady Hamilton i Gamla Stan..
Där champange, choklad, frukt och en liten.. liten överraskning väntade på rummet vi ankomst..
Sen att vi skulle gå på museum, bada bastu i hotellets sekel bastu.. för att till sist äta middag på restaurang Le Rouge som oxå ligger i Gamla Stan.

Sagt å gjort.. vi åkte dit.. där väntade bröllopssviten och champagnen (jag drack självklart alkoholfritt)
Va lite kulturella å gick till museet Livrustkammaren, efter det gick vi tillbaka till hotellet, badade bastu å tog en lätt lunch i deras bastu launch..
Gick upp på rummet, gjorde oss i ordning för kvällen... å sen gick vi till restaurangen...
Restaurangen va kanon!.. kanon servis.. och atmosfären går knappt att beskriva... maten va jätte god.. det tyckte iaf jag.. Tommy har en lite enklare smak.. så han tyckte nog att maten va lite avancerad för honom..


Vi fick in musslor till förrätt..som va kokade i grädde och vitt vin.. som vi doppade i aioli
Varmrätt blev det oxrygg med mandelpotatispure.. Tommy drack rött vin, å jag alkoholfritt blåbärsvin
Efterrätt tog Tommy någon citron maräng med hallon sorbet och en whisky.. och jag tog sorbet..

Efter det hade vi tänkt att gå vidare till någon lite pub i gamla stan.. men vi va så trötta och mätta att vi gick till hotellet.. där Tommy tog en drink... sen va det plums i säng... med lite mys innan vi somnade som två stenar..

På morgonen hade vi beställt frukost på rummet... och.. oj oj vilken frukost!!! det va allt man kunde tänka sig... rostat bröd, marmelad, te, kaffe, juice, ägg, yoghurt, jordgubbar.. ja allt!

Sen teckade vi ut, åkte hem till min snälla pappa som hade passat hundarna.. å sen hem till Tyresö..
Jag åkte till centrum köpte en tårta å lite fikabröd... för sen kom Tommys familj på en liten födelsedags fika...


Ja... det va våran romantiska och underbara helg!





(Klicka på bilderna)

Hotellet



Museet



Självklart va jag tvungen att göra mig lite fin inför helgen oxå...
Så min JÄTTE snälla vän Ann-Louise hjälpte mig med mina naglar oxå..
Dom blev ur SNYGGA!!!

Tack A-L





Kommentarer
2009-09-21
  12:23:45
Postat av: Benita

Verkade som att ni hade toppen =)

Och dina naglar va skit snyggt gjorda =)

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0