2009-07-17
  10:50:43

Hurra för kaffe!

Mmmm.. jag älskar kaffe!!!

Jag har druckit kaffe sen jag va typ... 14-15år... men började inte dricka kaffe på riktigt för ens jag började jobba..
Antar att det e på grund av fika rasterna...

Jag e ingen stooor kaffe drickare.. utan jag nöjer mig med 2 till 4 koppar per dag.. men snittet ligger väl på 2 i det stora hela..

När man e gravid rekommenderas det max 3 koppar per dag...
Eftersom jag inte ville riskera nått... så slutade jag helt med kaffe då jag fick reda på att jag va gravid.... jag va allmänt försiktig med allt jag stoppa i mig tills jag passerat dom risk fyllda 12veckorna..
Jag e fortfarande väldigt försiktig.. men inte lika hysterisk som i början av graviditeten...

Jag antar att det e sviterna efter att vi har förlorat två barn innan... då blir man lätt lite över nojig...

Men nu.. när jag nästan nått mitten av min graviditet har jag börjat dricka lite kaffe igen..
Det va jobbigt att sluta.. morgon kaffe va svårast att va utan... men det tog kanske bara 1-2 veckor innan det värsta sugen försvann...
Sen visst har jag vart sugen... speciellt när man känner doften av nybryggt kaffe... men inget värre än så...

Men nu har jag köpt mitt första kaffe paket på flera mån...jag tänker hålla mig vid bara mitt morgon kaffe...

Men så gott det e!

Känner nästan lycko känslor första klunken...
Att kaffe kan va så gott?... hurra för kaffe!




Kommentarer
2009-07-17
  10:50:43
Postat av: Sofie

Du verkar som en go tjej! Ska vi följa varandra på bloglovin!? Kul att du är med barn! Jag vill också men planerar att vänta till nästa sommar.. Njut av dagen!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0