2009-06-27
  10:11:26

Michael Jackson

Ja ingen kunde väl missa igår att michael jackson e död...

Mmmm... det va ju synd... å tråkigt...

Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det.. visst e det tråkigt att han e död... men som han misshandlade sin kropp va det väl ingen chock att han skulle dö i tidig ålder?
Kan inte förstå hu folk kan bli chockade...


Läste i Aftonbladet där någon hade kommenterat hans död som... världens längsta självmord... vilket jag tycker stämmer in rätt bra..

Att han va grym musiker tåls att nämna flera gånger... visst hade han sina days of glory runt 80-talet...
Men bra musik i det stora hela gjorde han...


Sen kan jag inte bry mig mindre om han ville operera sönder sig... bära mask... å va allmänt  knäpp...
Helt upp till honom själv... visst tycker jag att det e skruvat... men jag är inte i hans skor... kan inte förstå hur han upplevde sitt liv...
MEN.. när det kommer till barnen blir jag berörd... visst nu blev han inte fälld för pedofili .. men som jag tycker om allt annat.. ingen rök utan eld...
Å sen hans egna barn... humm.... den där lilla bebisen som hängde ut ur ett fönster.... nej.... där går han fet bort!!!
Ser fram emot att läsa deras memoarer i framtiden... dom lär ju ha ett å annat att berätta...

Jag gillar inte när man glorifierar folk som har dött... å det kommer det göras även med michael jackson...
Visst ska man hedra dom som e döda.. speciell när dom inte finns kvar att försvara sig...
Men att helt glömma bort alla fel å brister känns väldigt ointelligent... alla människor har fel å brister... en den har MASSA mer fel å brister... en del lite mindre...
Men alla har dom...


Läste i tidningen i förrgår tror jag... där en tjej blivit skjuten i ansiktet... va sin vän...
Enligt vännen låg pistolen på en byrå... å killen skulle ta fram vapnet... då lossade ett skott... å tjejen dog
Mycket tragiskt.... men det spekuleras mycket om det va ett mord eller vållande till annans död...
Kille va kriminell... dömd för flera våldsbrott tidigare...

Pappa till tjejen gav ett uttalande att han tyckte att det va ett hån det låga straffet kille fick... vilket jag kan hålla med om... han fick ca 3 1/2 år...
Sen säger pappa "min dotter va en ängel"....


Hummm... när började änglar umgås med kriminella?????.... nja... någon lammunge kan jag lova tjejen INTE va...

Leker man med elden blir man lätt bänd... så varför bli förvånad när nått sånt här händer??
Sen kan man ju tycka det e tragiskt att tjejen inte hade mer självrespekt till att inte umgås med kriminella... å ja... det e tragiskt..
.




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0