2009-03-23
  10:35:18

Ålandsbåt/förlovningsdag/födelsedagskalas

VARNING
Risk för ett långt inlägg

Ja... den här helgen har vart fullbokad... men kanon!

Fredag:

Började fredagen med att lite smått fira Tommy å mig (vi hade våran förlovningsdag på Lördagen)..


Jag fick en ros.. samt världens gulligaste brev av Tommy.. tyvärr glömde jag brevet hos Johan å Josse...
Han hade han gjort brevet i photoshop.. där han gratulerade oss på våran förlovningsdag.. å sen bjöd ut mig 28/3 på en romantisk middag.. men champagne innan...

Av mig fick han sin efterlängtade Silver box... hehe...
             

Fortsatte fredagen med att åka å lämna Devil å Angel.. Devil skulle va hos pappa under helgen.. å Angel hos Jonna...

Vi gick ut å åt middag med pappa på  våran favorit restaurang Faros... sen gick vi hem till honom å Tommy å pappa tog en öl...

        

Efter det lämnade vi Angel å så åkte vi hem...

Drutten å Dilba skulle va hos Johan å Josse... så vi gick över dit... hehe... några glas vin/öl senare va vi hemma...
Första natten för oss hemma utan några hundar... konstigt...

Lördag:

Upp tidigt kl 6:00... som tur hade vi redan packat väskan kvällen innan... Tommys snälla mamma kom å körde oss till båten...

Träffade Tommys halva släkt... Sofia, Jimmy å lilla William... Tommys faster å hennes man.. å  Tommys två kusiner Jenny å Jonas...
Eftersom det bara tar lite mer än 4 timmar till Åland... hade vi inte tagit någon hytt... hehe... men kan säga att hytten va saknad... Tommy å jag va as trötta efter Fredagen...


Men vi kolla lite Taxfree.. å åt en god lunch..



Väl framme ca kl 15:00...mötte vi upp Tommys pappa, Ewa, Marina, hennes man å hennes Robin, Tommys pappa hade bokat rum på ett hotell på Åland,... så där bodde vi alla...

Rummet va kanon.. hela hotellet va kanon...


Vi gick in på rummet packa upp... å sen ZZZZzzzzz... sååååå skönt!!!

Kl 18:00 samlades vi alla i Tommys pappas rum där det utdelades skål och presenter...
Sen ner till hotellets restaurang... middagen va jätte god...

Vi fick skagen toast å vitt vin till förrätt... fläskfilé (eller grisfilé som dom sägen i Finland.. haha) med potatis å rött vin som varmrätt... å sen kaffe, blåbärspaj å likör till efterätt...
Himla gott!!

         

Efter det gick vi in på hotell baren.... där va den en Engelsk trubadur... där satt vi å skåla å sjöng... å så dansade vi oxå...
Till å med Tommy.. haha...

Allt va jätte trevligt! å Tommy va så gosig hela kvällen... tror jag fick över 1000 pussar å 1000 kramar å gos... haha...
Han e alltid pussig å gosig.. men den kvällen va han liiiite extra.. vilken jag inte hade nått emot..

Haha... Sofia.. (tommys syrra)... sa till å med att hon hade stått å undrat... dom hade aldrig sett Tommy visa så mycket känslor förut... å att dom va glada över att se honom så...



Vilket för mig e vardagsmat.. jag tycker alltid Tommy har vart gosig å mysig... å alltid ha haft lätt att visa känslor...
Men som sagt.. han va väl på extra gott humör.. å lite extra puss-sugen..

När baren stängde.. gick Tommy, jag, Jonas, Jenny å faster Stina till en till bar.. där spelade Dia Psalma...
Punk e inte riktigt min grej... men.. men... kul va det ändå.. även fast vi kom när dom nästan hade spelat färdigt..



Men så ville Stina gå hem... å Jonas å Jenny ville va kvar.. så jag å Tommy gick hem med Sina...

Söndag:

Sov ganska länge.. men jag å Tommy hann upp till hotell frukosten iaf...
Sen va det inte så mycket mer... ut checknig vid 12:00... sen va vi å fika tills båten skulle gå tillbaka...



Väl på båten gjorde vi samma sak vi gjorde på resan dit.. åt lite god mat.... å shopade i taxfreen...

Köpte en parfym till pappa... lite godis till oss... å några små presenter till våra hundvakter...



Tog en drink i baren... å sen va vi framme...

Hämta hundarna... å sen hem.. å i säng...

Ja så det va våran helg... en kanon helg!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0