2009-03-09
  11:27:24

Män som hatar kvinnor

Ja så va jag på bio igår å såg "Män som hatar kvinnor"...

Å det va en kanon film... så nu känner jag att jag e tvungen att läsa boken... '
Tänk er den bästa Beck filmen ni har sett fast 100 gånger bättre...

Klart en av dom bästa Svenska filmera jag har sett!

Från en ska till en annan..

Ibland kan jag undra hur blev det så här???

När blev materiella saker viktigare än livet?...

När blev det viktigare???

Tycker att det ligger en egoism vibrerande över allt... speciellt så här bland alla bloggar...

Det klart... att en blogg handlar ju i största å första främst om sig själv.. det e ju självklart...

Men när det mer pratas om dagen outfit å reklam för olika märken har liksom bloggen "om sig själv" suddas ut...

Jag skulle vilja fråga dessa mänskor om dom e stolta över sig själva?....

Vi människor är den mest intelligenta organismen på den här planeten... tycker ni då att när ni dravlar om dagens outfit mm att ni faller i er rätta esse då?

I sånt fall är det illa... tänk  va vi är kapabla till... å gör någon nytta i stället..

Jag läser mer än gärna om livet.. sorg...kärlek...relationer... händelser... mm...

Hur kan inte inte bry er om våra gamla som svälter efter sänkt pension?... våra barn som blir dömda på förväg å hela livet rutas upp innan dom ens lärt sig krypa...

Ett klass samhälle där tjocka Reinfeldt å resten av borgarna (vars månadslön över stigen sexsiffrigt) gottar sig å roffar åt sig...

Undertiden "Maggda" som jobbar inom vården inte bara får en sänkt lön och sänkt pension.. utan även sänkts i samhällets ögon...
Genom att höja priset på den enda rättigheten hon har... A-kassan...


Är ni stolta ni som röstade blått???... för jag ska berätta nått för er... eftersom  borgarna vann... så har majoriteten av Sveriges befolkning röstat på blått...

MEN.... majoriteten tillhör inte gräddan av Sverige... det betyder att du som jobbar inom hem å skola... du som jobbar inom vården.. du som jobbar inom kommunen röstade emot dig själv....

I tron om att tillhöra en överklass ni aldrig kommer att tillhöra...

Pinsamt!

Oj hoppsan!.. då blev ett ett politiskt inlägg...  ;P

Säger som Kristian Luuk..

 Skepp å hoj svenson.. det e ni som har satt Moderaterna vid rodret..
nu jävlar blir det åka av!


Ett skojigt klipp...




Ett midre skojit klipp..
Men sant!

Tillägnad till dom Nya moderaterna





Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0