2009-10-28
  10:28:05

Fan jag orkar inte bli sjuk?

Jag tror jag håller på å bli sjuk..

Igår hade jag ingen lust att sitta uppe.. å frös som en dåre när jag skulle gå å lägga mig.. så det blev t-tröja och raggsockor i sängen..
Idag känner jag att jag har ont i halsen.. å fryser fortfarande jätte mycket..
Ja.. det e väl bara att konstatera.. Jag håller nog på å bli sjuk :( väntar bara på att det ska bryta ut ordentligt.

Nu till nått annat..
Satt å fundera lite på livet och folk man har i runt omkring sig.

Jag tror att man väldigt ofta bygger upp en bild av alla man känner... en bild som inte till 100% stämmer överrens med den "rätta" verkligheten..
Det e därför man ibl blir så förvånad å chockad när man får reda på vissa saker som verkligen inte stämmer överrens med den bilden man har av just den människan..

Å ofta är det svårare att acceptera att ens bild av människa har gått i kras... än själva handlingen som har fått bilden ändrad..

Låter det invecklat å svårförklarat?

Vilket som... fråga är... av vem blir man egentligen sviken av?

Den som har gjort en handling... eller sig själv som vaggade in sig i en tron/bild på/av någon som egentligen inte va sann.

För hur ofta säger inte människor till folk dom blivit svikna av -Det där trodde jag inte om dig.. kanske av alla andra men inte av dig?.. och -Hur kunde DU göra så?

Själva handlingen kanske inte e så chockerande.. utan av vem som gör den..

Nu låter det här blogginlägget lite kryptiskt.. å ja... det kanske det är också.. kanske liiite.. men allt är inte för allas ögon att läsa... (känner du dig träffad?.. ja då e det säkert dig jag menar)

Men va är det vi bygger upp egentligen? en värld där människor måste passa in i våra egna personliga normer.
Å va händer när dom inte passar in längre? va gör vi då?


Är det någon som tex. läser min blogg som skulle vilja svara på det?
(vän som ovän.. go ahead)

För det e just det... Våra egna personliga normer.. våra egna riktlinjer om va som är rätt å vad som är fel.
Vad som accepteras.. och vad som inte accepteras..

Men fråga jag ställer mig själv... kan jag acceptera???

you like it.. don't you?
but why?
ain't it good enough for you?







Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0