2010-07-13
  10:06:51

Dom ouppfstrade 40-50-talisterna

Dom ouppfostrade 40 & 50-talisterna!

Jag har hundar och en liten bebis, jag är ute och promenerar varje dag och möts av dessa galningar dagligen.

Dom kommer på sin cykel i världens fart, ner för backar och runt krön, och inte en tanke på att bromsa in.
Jag får hals över huvud kasta mig in till kanten och dra in mina hundar.

Man skulle kunna tro att detta är ungdomar som kommer i sin tankspriddhet, men tyvärr är det nästan alltid 40, 50-talisterna här i Tyresö.

Dessa mopedister som det klagas så friskt på, dom puttrar förbi mig och tar hänsyn till en småbarns mamma och djurägare som mig varje gång.

Jag bävar för den dagen då min lilla son börjar gå, och vi möter dessa hänsynslösa 40, 50-talisterna.
Samma sak gäller när jag ska av och på bussar, det trängs och knuffas.
Dom som stannar upp och frågar om dom kan hjälpa till är oftast folk som är mellan 15 till 30 år.
Det träng i köer, trängs i svängdörrar och upp för rulltrappor, dom suckar och stönar och dom blir irriterade.

Då till min fråga, fick man inte lära sig att ta hänsyn under 40 och 50-talet?
Är ni verkligen så här ouppfostrade?
Jag är glad att jag är uppväxt på 80-talet, vi fick i all fall lära oss att visa respekt till våra medmänniskor
.



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0